Tanguy Ottomer brengt hulde aan Antwerpse ondernemers in nieuw boek

Een vervolg op de nostalgische bestsellers van de BeroepsAntwerpenaar

Woensdag 17 oktober 2018 — Geen man die zo van zijn stad houdt en er zoveel over weet als de Antwerpse stadsgids Tanguy Ottomer. In navolging van zijn eerdere bestsellers, richt Tanguy zijn aandacht op de Antwerpse ondernemers van weleer. In 't Stad van vroeger 3 word je meegesleurd in het verleden en krijg je een unieke kijk achter de schermen bij enkele, ondertussen wereldberoemde, bedrijven met Anwerpse roots. Het boek vormt een nostalgisch gegeven waarin woord en beeld elkaar versterken, en richt zich op iedereen met een hart voor ondernemerschap en voor 't Stad.
't Stad van vroeger 3 ligt vanaf begin november in de boekhandel.

Wie herinnert zich nog de snoepfabriek van Roodthooft in de Lange Leemstraat? Of, veel langer geleden, de koffiebranderij van De Roode Pelikaan in de Broederminstraat? Wie kent iemand die de was altijd ging mangelen bij wasserij Goossens? Of wie heeft vroeger nog op de schoot van Sinterklaas gezeten in het Grand Bazar warenhuis? De geschiedenis van Antwerpen is gevormd en gekleurd door dit soort bedrijven, en zeker ook door de ondernemers erachter. In de verhalen in dit boek leren we hen kennen als slimme zakenmannen en harde werkers, maar vooral ook als geëngageerde burgers en echte gentlemen, die er telkens in slagen om hun bedrijf aan te passen aan de veranderende tijden.

Stadsgids Tanguy Ottomer ging op bezoek bij enkele van zijn favoriete Antwerpse ondernemingen met een rijke geschiedenis en een sterke traditie. Hij ging er praten met de mensen achter het merk: voormalige en huidige werknemers, oudere en jongere generaties van ondernemende families, bestuurders op rust en zaakvoerders van nu. Hun persoonlijke verhalen zijn de ziel van dit boek. Ze worden geïllustreerd met foto’s uit persoonlijke en bedrijfsarchieven, en gekleurd door anekdotes die tot de verbeelding spreken. Dit derde boek in de reeks ’T STAD VAN VROEGER is een nostalgische en inspirerende ode aan het Antwerpen van weleer en aan de mensen die de Koekenstad gevormd hebben. Een trip down memory lane voor iedereen met een hart voor ondernemerschap en voor
’t Stad.

OVER TANGUY OTTOMER

Stadsgids Tanguy Ottomer runt al bijna tien jaar het succesvolle Buro BeroepsBelg, waar je originele stadswandelingen met gids kunt boeken. Hij staat bekend om zijn eigenzinnige, enthousiaste en spontane aanpak, en die leverde hem al veel lof op, onder andere van The New York Times en CNN, die Tanguy uitriep tot 'one of the savviest tour guides in the world'.

Als BeroepsAntwerpenaar leidt Tanguy niet alleen zijn eigen stadswandelingen, hij duikt ook op in diverse media om zijn liefde voor Antwerpen met de wereld te delen. Tanguys ultieme ode aan 't Stad zijn echter zijn boeken. Na het grote succes van 'T STAD VAN VROEGER (over verdwenen gebouwen, pleinen en standbeelden) en 'T STAD VAN VROEGER 2 (over uitgaan en ontspannen in het Antwerpen van vroeger) is er nu deel 3, waarin de ondernemers uit Antwerpens verleden voor het voetlicht worden gebracht.

__________________________________________________________________________________________

Ontdek de Antwerpse wortels van

NUR 521
Nederlands
€ 19,95

Contacteer lies@vonyellow.be voor meer informatie, beeldmateriaal of een interview.

Lies Vangeel Press Agent at VonYellow